Az osteoporosis járványa | TermészetGyógyász Magazin

Csontritkulás milyen kenőcsöt kell használni. Mi a szteroid?

További fontos megbetegítő tényezők még mindenekelőtt a dohányzás, a túlzott alkohol- és kávéfogyasztás, a mozgásszegény életmód, a D-vitamin-hiány és az elégtelen kalciumbevitel. A nőknél a statisztikai felmérések szerint nagyobb a megbetegedés esélye azoknál, akiknek későn kezdődött és korán elmaradt a menstruációja, de azoknál is, akik nem estek teherbe. A férfiaknál egy kockázatbecslő pontértéktáblázatot készítettek el, amelyet MORES-nak az angol male osteoporosis risk estimation score rövidítéseként neveztek el. Ez három tényezőt vesz igénybe: az életkort, a testsúlyt a kis testsúlyúak sérülései gyakoribbak és a hörgőzárat okozó tüdőbetegség COPD meglétét, mégpedig a következőképpen: A határt 6 pontnál húzták meg, és a teszt használhatóságát 93 százalékosnak találták!

Tweet Share Share A csontritkulás vagy más néven oszteoporózis egy komoly és súlyos betegség. Kialakulásának kockázata nő a kor előrehaladtával. A menopauzában szenvedő nők nagyobb veszélynek vannak kitéve, hiszen a változókorban jelentősen lecsökkenhet a csont tömege és sűrűsége.

csontritkulás milyen kenőcsöt kell használni

A csontritkulásban szenvedő betegek csontjai gyengék és törékenyek lesznek. Bármelyik csont eltörhet, de a csípő- a gerinc- és a csuklótörések a leggyakoribbak.

A készítmény különböző bőrfertőzések helyi, külső kezelésére szolgál. Egyik összetevője gyulladásgátló, másik összetevője pedig a kórokozók anyagcseréjének akadályozása révén fejti ki fertőtlenítő hatását. Fontos, hogy tájékoztassa orvosát, ha a múltban már volt valamilyen allergiás reakciója a készítmény összetevőivel, illetve más gyógyszerrel szemben.

A csontritkulás megelőzése miatt is fontos elkezdeni edzeni, de emellett nagyon fontos a kalciumban és D-vitaminban gazdag étrend kialakítása is. A mozgás, a gyaloglás nemcsak azért fontos, hogy a csontritkulást megelőzzük, hanem azért is, mert ezzel jelentősen lecsökkenthetjük az elesések kockázatát is, hiszen a gyaloglás fejleszti az egyensúlyt és a mozgáskoordinációt.

Márpedig az idősebb személyeknél a leggyakrabban azért történnek balesetek, mert elveszítik az egyensúlyukat, vagy mert nem megfelelő a mozgáskoordinációjuk. Az elesés azért is veszélyes idősebb korban, mivel a csonttörés mellett komoly szövődmények is kialakulhatnak, amelyek akár halálos kimenetelűek is lehetnek.

csontritkulás milyen kenőcsöt kell használni jobb oldali ízületi fájdalmak

Iratkozzon fel hírlevelünkre még ma! Töltse ki a feliratkozó formot, hogy naprakész információkkal láthassuk el Önt. Elfogadom az csontritkulás milyen kenőcsöt kell használni irányelveket.

duzzadt ízület a láb gyógyszer

A gyaloglást tekinthetjük saját testsúlyos edzésnek, hiszen eközben mind az izmokra, mind a csontokra nyomás nehezedik, és ez segít megemelni a csontsűrűséget. Edzés közben legyen nagyon fontos a biztonság, hogy a lehető legkisebbre csökkenjen az elesés és a törés kockázata.

Próbáljon sík terepet választani és gyaloglás közben odafigyelni speciális közös kenőcs terep egyenetlenségeire.

Vagy éppen az űrhajósok kapcsán, akik azért, ha sok időt töltenek a világűrben, bizony tapasztalhatják. És valóban, ez a betegség tényleg inkább idősebb korban jellemző, ám hamarabb is előfordulhat, a tünetekre és a kezelés minél gyorsabb megkezdésére pedig figyelni kell! A csontritkulás tudományos neve, az oszteoporózis tulajdonképpen azt jelenti, hogy üreges, porózus csont. A betegség során a csontok tömege és mésztartalma csökken, akár olyan mértékben is, hogy amiatt gyakrabban előfordulhatnak törések, esetleg még spontán törések is.

Lehet használni túrabotot is, ez biztonságot ad, és ha úgy érzi, hogy kezdi elveszíteni az egyensúlyát, megkapaszkodhat benne. Válasszon a gyalogláshoz olyan cipőt, amely kényelmes és jól tartja a bokáját. Legyen a cipőnek gumitalpa, amely védelmet nyújt az eleséssel, elcsúszással szemben.

csontritkulás milyen kenőcsöt kell használni

Ha az időjárás nem megfelelő a gyaloglásra, mert éppen esett az eső, vagy az utak jegesek és csúszósak, akkor gyalogoljon a lakásban, de ott is ügyeljen a biztonságra. Amennyiben a betegsége megengedi, akkor néha lépcsőzzön is, hiszen ezzel a csípőjét és a gerincét is alaposan megdolgoztatja.

Amennyiben a felsőtestét is erősíteni szeretné, akkor gyalogoljon kézi súlyzókkal.

Az egészséged ezen múlhat - Gunagriha előadása

Kapcsolódó cikkek:.